Digitale fraude, oplichting meldingen week 08-2021

Pasopl!chting Phishing #CCINL

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Liever anoniem? Klik dan hier. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Weekoverzicht

Oplichting door 'bankmedewerker' die vanwege corona naar je huis komt

Je wordt gebeld door je bank omdat er een probleem is met je rekening en er hulp van een medewerker vereist is. Omdat je 'vanwege corona niet naar het bankkantoor kunt komen', staat er even later iemand voor je deur. Maar zoals je misschien wel voelt aankomen, is deze persoon op je geld uit en er niet om je te helpen met bankzaken. Lees verder

Malafide incassobureau PayCure stuurt per mail zeer dwingende vorderingen: is dat oplichting?

Opgelicht?! krijgt de laatste dagen meldingen over vorderingen en beslagleggingen uit naam van PayCure Incassobureau. Deze vorderingen hebben zogenaamd betrekking op openstaande schulden bij bedrijven als Piccolocard NL, Kick Off en Premiumkiosk. En ook al beschikt de afzender over jouw volledige naam en adres, toch is er voldoende reden om te stellen dat het hier om oplichting gaat. Lees verder

Wéér phishing campagne namens 'DHL' door oplichters: 'Voldoe de invoerkosten voor uw pakket'

Opgelet: oplichters sturen wederom sms'jes namens koeriersdienst DHL met het verzoek om invoerkosten voor een pakket te betalen. De nagemaakte website is volledig in de huisstijl van DHL gegoten, maar de koeriersdienst zelf heeft er vanzelfsprekend niets mee te maken. Het gaat om phishing gericht op klanten van banken zoals ABN AMRO, ING, Rabobank en SNS. Lees verder

Spookfactuur namens 'Eneco' in omloop: 'Openstaande facturen en eindejaarsafrekening'

Klanten van energieleverancier Eneco moeten op hun hoede zijn voor een spookfactuur die per mail rondgaat. De afzender beschikt bovendien over je volledige naam, adres, mobiele nummer en vanzelfsprekend je e-mailadres. Het gaat om een bedrag van € 289,93 en de factuur dient uiterlijk 23 februari te zijn voldaan, anders volgen er incassokosten. Betalen is echter niet verstandig: de mail is van oplichters. Lees verder

Covid-19-teruggave van 'DigiD'? Oplichters willen jouw bankrekening plunderen

De afzender van deze sms stelt je uit naam van DigiD een éénmalige tegemoetkoming in verband met het coronavirus in het vooruitzicht. Er is alleen wel een probleem: de sms is helemaal niet van een overheidsinstantie. Oplichter zijn uit op geld, meer specifiek jouw geld. Oppassen dus. Lees verder

Klarna beschermt klant onvoldoende tegen bestelfraude

Klanten-accounts van betaalservice Klarna kunnen door derden overgenomen en misbruikt worden, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Dit liet ook Kassa zien in de uitzending op 20 februari 2021. De bond roept Klarna op zijn beveiligingssysteem aan te passen. Lees verder

Den Haag - Bankhelpdeskfraude

De vrouwen werden gebeld door een zogenaamde bankmedewerker. Hij vertelde dat er 2000 euro van hun rekening werd overgeschreven naar een Afrikaans rekeningnummer. Hij had hiervoor een oplossing. In beide zaken moesten de vrouwen aan de telefoon blijven tot een andere zogenaamde bankmedewerker langs was gekomen. Hij zou de pas doorknippen en dan was het probleem opgelost. Lees verder

Meer weekoverzichten

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 07-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 06-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 05-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 04-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 03-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Phishing, nepshop en fraude meldingen week 02-2022

Het melden van 'digitale oplichting' pogingen is belangrijk, door het melden kunnen we andere potentiële slachtoffers behoeden voor het te laat is. Heb je een phishing mail, smishing bericht of werd je gebeld en vertrouw je het niet? Laat het ons, of onze collega's van Opgelicht?!, Radar, Kassa, of Fraudehelpdesk dan weten, want Samen bestrijden we cybercrime / digitale fraude. Ben je slachtoffer geworden van oplichting doe dan 'altijd' aangifte bij de politie.

Lees meer »

Afpersing of chantage

Afpersmails weer volop in omloop

#CCINL waarschuwde al een paar keer eerder voor een valse mail, waarin staat dat de afzender je stiekem filmde terwijl je jezelf aan het bevredigen was. Opnieuw stroomt onze inbox vol met meldingen zoals deze.

Lees meer »

BEC fraude

203 verdachten aangehouden in internationaal onderzoek “Operation SKEIN”

Het Rotterdamse cybercrimeteam (CCT) speelde een sleutelrol in een groot internationaal fraude- en witwasonderzoek genaamd “Operation SKEIN”. Op 30 mei 2022 werden in Dublin een 27-jarige man en een 25-jarige vrouw aangehouden door de Ierse politie op verdenking van witwassen en deelname aan een criminele organisatie. Het totaal van de aanhoudingen komt hiermee op 203 verdachten.

Lees meer »

CEO fraude nu en in de toekomst

Waar oplichters zich vroeger vooral op de gewone burger richtten, komt het nu steeds vaker voor dat criminelen hun snelle babbeltruc aan de deur inruilen voor een cyberaanval op lange termijn, met uitzicht op een aanzienlijk hogere opbrengst. Een van de meest populaire oplichtingstechnieken staat bekend als CEO fraude. Wat is dit precies, en hoe werkt het? We duiken in de wereld van CEO fraude om je te leren hoe je het fenomeen herkent en hoe je jezelf en jouw organisatie er tegen wapent.

Lees meer »

Beleggings fraude

Beleggen in bitcoins? 80% verliezen al hun geld!

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) ontvangt meer vragen en klachten over dubieuze internationale valuta en cryptomunten. Buitenlandse partijen die deze beleggingen aanbieden, adverteren steeds vaker op sociale media. Dat het om beleggingen met grote risico’s gaat, laten de aanbieders in het midden. Nederlanders riskeren hierdoor veel geld te verliezen.

Lees meer »

Betaalapp fraude / WhatsApp fraude

De evolutie van WhatsApp fraude

Bij Whatsapp-fraude benaderen criminelen slachtoffers via WhatsApp en doen zij zich voor als een familielid in geldnood. Bellen naar het betreffende nummer ontmaskert de oplichter al snel, maar wat als deze straks kan opnemen met een perfect nagemaakte stem?

Lees meer »

Aanhouding 20 jarige te koppelen aan meer dan 100 cybercrime zaken

Met de aanhouding van een 20-jarige man uit Den Haag denkt de recherche meer dan honderd oplichtingszaken te hebben opgelost. Er is tussen 26 november 2020 en 21 september 2021 bijna 30.000 euro gestolen van rekeningen van slachtoffers via de zogenoemde Tikkie-fraude en 1 cent-methode. De verdachte wordt vrijdag 19 november voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Lees meer »

WhatsApp fraude komt veelvuldig voor in Nederland

WhatsApp fraude bestaat nog niet als zelfstandige fraudevorm in de slachtoffer enquêtes. Dus het zicht op het slachtofferschap daarvan is beperkt. De Haagse Hogeschool heeft nu in samenwerking met I&O Research de omvang en gevolgen voor slachtoffers in kaart gebracht. 15 procent van de bevolking komt ermee in aanraking. Het treft vooral ouderen.

Lees meer »

"In België en Duitsland is de verkoop van anonieme simkaarten verboden, in Nederland niet"

De verkrijgbaarheid van anonieme simkaarten hindert de aanpak van WhatsApp fraude, aldus de politie, die stelt dat een verbod zou helpen. Daarnaast ziet de politie graag dat WhatsApp het overnemen van accounts lastiger maakt. Criminelen wisten vorig jaar meer dan 13 miljoen euro via WhatsApp fraude stelen. De politie ontving vorig jaar ruim 25.000 aangiften van WhatsApp fraude, terwijl het er in 2019 nog 650 waren. In 2018 telde de politie nog 250 incidenten.

Lees meer »

Cryptojacking en Crypto fraude

Een herstelzin of seed phrase biedt dezelfde mogelijkheden om uw crypto’s te plunderen als de privé sleutel

Oplichters deinzen nergens voor terug als het aankomt op het stelen van cryptocurrency. Sommigen proberen schaarse mining-apparatuur te verkopen, anderen lokken slachtoffers in de val met geschenken van cryptobeurzen of Elon Musk zelf, of plaatsen zelfs screenshots op openbare platforms met wachtwoorden voor cryptowallets en verdienen zo “commissies” van crypto-investeerders die verleid zijn door het vooruitzicht van een gratis lunch. Vandaag vertellen we u over een 'nieuwe nep-weggeefactie' en onderstrepen we nogmaals waarom de herstelzin voor uw cryptowallet met uw leven moet worden bewaakt.

Lees meer »

Cybersquatting

Dating Fraude

Cybercriminelen doen zich voor op datingapps als slachtoffer seksueel misbruik: 'Kun je alsjeblieft bewijzen dat jij niet ook een seksueel misbruiker bent?'

Een redelijk onsmakelijke fraudetruc is ons recent ter ore gekomen. Er blijken oplichters actief die zich op datingapps als Tinder en Grindr voordoen als slachtoffers van seksueel misbruik, het vertrouwen winnen van degene met wie ze praten en vervolgens aan die persoon vragen zich te identificeren om 'te verifiëren dat ze geen seksueel misbruiker zijn'. In werkelijkheid blijkt deze verificatie niet helemaal te zijn wat je wordt verteld.

Lees meer »

Digitale Fraude

Tweede kamer bezorgd over kunstmatige intelligentie en ChatGPT

De Tweede Kamer is bezorgd over de huidige ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie en de manier waarop ChatGPT wordt ingezet. Er bestaat angst dat deze technologische hulpmiddelen de kwaliteit van het onderwijs negatief beïnvloeden. Bovendien wordt er getwijfeld over de ethische implicaties van het gebruik van deze technologie.

Lees meer »

Echt of Nep

Malafide 'helpdesks' in Google resultaten

Nog al te vaak laten mensen zich vangen door fraudeurs die hengelen naar hun bankgegevens. Intussen herken je misschien wel al het typische phishing bericht in je mailbox. Maar wist je dat een onschuldige opzoeking op Google ook tot een geplunderde bankrekening kan leiden?

Lees meer »

Nepwebsites offline gehaald in onderzoek cybercrime

De politie heeft twee verdachten aangehouden in een onderzoek naar cybercriminaliteit. In Leeuwarden werd een 40-jarige man uit deze plaats aangehouden. Hij wordt verdacht van het witwassen van frauduleus geld. In Groningen is een 24-jarige man aangehouden, die wordt verdacht van het bouwen en faciliteren van nepwebsites.

Lees meer »

Malafide websites

“Nu al vijf keer meer aangiftes ontvangen van malafide webwinkels”

Koopjesjagers op internet zijn afgelopen maanden op grote schaal opgelicht. Bij de politie kwamen nu al vijf keer meer aangiftes binnen tegen webwinkels die niet leverden wat ze beloofden vergeleken met heel 2019. Nu het koopjesjagen in aanloop naar Black Friday is begonnen en de feestdagen snel volgen, vreest de politie dat het daar niet bij blijft.

Lees meer »

Phishing

Mamba 2FA: Een nieuwe dreiging voor Microsoft 365-accounts en hoe je je kunt beschermen

In deze podcast bespreken we de nieuwe cyberdreiging genaamd Mamba 2FA, een phishing-as-a-service platform dat zich specifiek richt op het omzeilen van tweefactorauthenticatie (2FA) bij Microsoft 365-accounts. Mamba 2FA maakt gebruik van een Adversary-in-the-Middle (AiTM)-aanval, waarbij inloggegevens en 2FA-tokens worden onderschept. Dit geeft aanvallers de mogelijkheid om toegang te krijgen tot gevoelige informatie, zelfs als 2FA is ingeschakeld.

Lees meer »

Phishing per post

De evolutie van phishing: hoe beschermen we onszelf?

Dat criminelen creatieve methodes verzinnen om je geld te ontfutselen, weten we al langer dan vandaag. Echter, het herkennen van de slimme trucs wordt steeds moeilijker. Waar we enkele  jaren geleden nog konden adviseren hoe je een phishing mail of nep website herkent, is het nu haast  niet meer uit te leggen aan gebruikers.

Lees meer »

Smishing

Celstraf van drie jaar geëist tegen 35-jarige cybercrimineel ‘Han Solo’

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft tegen een 35-jarige man uit Heerenveen een gevangenisstraf van 3 jaar geëist en het terugbetalen van het wederrechtelijk voordeel van €318.050,63. Hem wordt verweten dat hij door het handelen in digitale lijsten met persoonsgegevens, zogenaamde leads, een grote bijdrage heeft geleverd aan bankhelpdeskfraude met mogelijke vele gedupeerden wereldwijd.

Lees meer »

Mobiele cyberrisico’s worden nog altijd flink onderschat

Uit onderzoek van G DATA, blijkt dat maar liefst 79 procent van de Nederlanders geen melding doet van valse sms-berichten. Het melding doen van valse sms-berichten en andere vormen van cybercrime is cruciaal omdat op deze manier onderzoek kan worden gedaan naar de daders. Alle aangiftes samen maken het mogelijk informatie te combineren en geven inzicht in de handelswijze van cybercriminelen. Hoe meer informatie, hoe groter de kans dat een onderzoek succesvol kan worden afgerond.

Lees meer »

Het succes van Smishing

Nu smishing helemaal in is, maken de media in de Verenigde Staten, Italië en Brazilië melding van tal van alarmerende verhalen over nieuwe scams. De Duitse politie heeft zelfs een officiële waarschuwing uitgegeven over een van de campagnes.

Lees meer »

Nep win actie

Bol.com: Antwoord en win een VanMoof S3!

De afgelopen dagen ontving we een behoorlijk aantal meldingen over een misleidende winactie uit naam van Bol.com. Ook Opgelicht?! kreeg hier veel meldingen over. De belofte is dat er een fiets van het Nederlandse fietsenmerk VanMoof wordt weggegeven, een fiets met een winkelwaarde van zo'n 2.200 euro. Er is echter wel een probleem: er wordt helemaal niks weggegeven. Wat wil de organisatie van deze 'winactie' dan wél van je?

Lees meer »

Veilige kluisrekening fraude

"Ze zij zijn hun gewicht in goud waard. Hierdoor konden we twee verdachten op heterdaad aanhouden”

Bank helpdesk fraude en babbeltrucs komen dagelijks voor en heeft een grote impact op de slachtoffers. Dinsdag 10 november was het helaas ook weer raak. Een 70-jarige vrouw uit Dordrecht is het slachtoffer geworden van Bank helpdesk fraude en een poging tot babbeltruc. Door adequaat optreden van de buren van het slachtoffer, konden de verdachten op heterdaad worden aangehouden. Ook in andere babbeltruc zaken in Dordrecht zijn aanhoudingen verricht. Mooie resultaten in impact volle zaken.

Lees meer »

Criminelen gaan nu nog een stap verder na spoofing

De politie waarschuwt voor een vorm van bank helpdeskfraude, ook wel spoofing genoemd, waarbij een nep bankmedewerker naar de woning van het slachtoffer gaat. Er zijn inmiddels al een aantal gevallen bekend waarbij slachtoffers duizenden euro’s zijn kwijtgeraakt. Een “medewerker van hun bank” kwam naar het huis van de slachtoffers óf om geld over te maken op een zogenaamde 'veilige rekening', dit heet een “kluisrekening”, óf om de pinpas van het slachtoffer op te halen. Een 81-jarige en een 86-jarige Delftenaar werden hiervan onder andere het slachtoffer. De politie waarschuwt voor deze vorm van criminaliteit waar vooral ouderen het slachtoffer worden.

Lees meer »

'Veilige kluisrekening', daar trapt de Cybersecurity specialist niet in

Met gebruik van zogeheten 'spoofing'-techniek konden criminelen de afgelopen maanden het telefoonnummer van de bank gebruiken om tientallen klanten te bellen en hen met een babbeltruc overhalen om geld naar een andere rekening over te maken. Zo konden in totaal miljoenen euro’s worden buitgemaakt. Nu blijkt dat de Rabobank deze fraude vergoedt, terwijl klanten van ING en ABN AMRO zelf opdraaien voor de schade.

Lees meer »

Veilige kluisrekening fraude: "De totale schade valt in de miljoenen euro’s"

De afgelopen maanden zijn honderden mensen gebeld door oplichters die zich voordeden als medewerkers van de fraudehelpdesk van banken. Met een vlotte babbeltruc slaagden zij erin om hun slachtoffers over te halen hun geld naar een ‘veilige kluisrekening’ over te sluizen. Daarbij hebben ze miljoenen euro’s buitgemaakt. En de gedupeerden draaien meestal zelf op voor de schade.

Lees meer »

Nieuwe verdachten aangehouden in 'Veilige kluisrekening fraude'

In een groot onderzoek naar cybercrime, waarbij meer dan 200 slachtoffers zijn opgelicht en ruim 4 miljoen euro is buitgemaakt zijn dinsdag 18 augustus 2020 opnieuw verdachten aangehouden. Het gaat om een man van 22 jaar uit Nieuw-Buinen en een man van 33 uit Helmond. Ook zijn de woningen van de verdachten doorzocht. In Nieuw-Buinen zijn onder andere merkkleding, telefoons, computers, grote contante geldbedragen en dure vervoersmiddelen in beslag genomen.

Lees meer »

Verkoop fraude

Nieuwe phishingmethode op Marktplaats

Oplichters proberen via een nieuwe phishingtruc de bankgegevens te ontfutselen van verkopers op Marktplaats. Ze doen alsof ze een product van je willen kopen, vragen om je telefoon- en rekeningnummer en zeggen het verschuldigde geld snel over te maken.

Lees meer »

Vishing

'Bank Tech Support Scam' treft vooral ouderen

Het cyberteam van de politie Zeeland-West-Brabant doet onderzoek naar een vorm van bankfraude waarbij een persoon die zich voordoet als medewerker van een bank vraagt om software van Teamviewer of Any Desk te downloaden. Op die manier verschaft het slachtoffer zelf toegang tot zijn/haar computer en kan door een hondsbrutale oplichter een bankrekening worden geplunderd.

Lees meer »

"Word je zomaar gebeld door een helpdesk, dan moeten de alarmbellen afgaan"

Intensieve samenwerking met zowel bedrijven als opsporingsdiensten levert bij de bestrijding van de zogenoemde 'Tech Support Scam' goede resultaten op. Tech Support Scam, ook wel bekend als de 'helpdeskfraude', is een vorm van cybercrime die enige jaren geleden in onder andere Nederland veel slachtoffers maakte. De totale schade nam met 59 procent af ten opzichte van 2017, en het aantal slachtoffers stabiliseerde.

Lees meer »

Malafide 'helpdesks' in Google resultaten

Nog al te vaak laten mensen zich vangen door fraudeurs die hengelen naar hun bankgegevens. Intussen herken je misschien wel al het typische phishing bericht in je mailbox. Maar wist je dat een onschuldige opzoeking op Google ook tot een geplunderde bankrekening kan leiden?

Lees meer »

Malafide 'helpdesks' in Google resultaten

Nog al te vaak laten mensen zich vangen door fraudeurs die hengelen naar hun bankgegevens. Intussen herken je misschien wel al het typische phishing bericht in je mailbox. Maar wist je dat een onschuldige opzoeking op Google ook tot een geplunderde bankrekening kan leiden?

Lees meer »

Wangiri-fraude

Het einde van ISDN is in zicht, overstappen op VOIP? Pas op voor PBX Hacking!

KPN wil de gebruikers echter graag op VoIP telefonie laten overschakelen, waarbij het internet de drager is van de gesprekken, en het uitdelen van nummers en het routeren van de gesprekken eenvoudig met software kan worden geregeld. ISDN onderhouden vindt KPN te duur, dus is aangekondigd dat ISDN gaat stoppen. Op 1 september 2019 is ISDN-2 aan de beurt, de ISDN-15, 20 en 30 verbindingen mogen nog een jaar langer blijven, tot 1 oktober 2021. Het aantal gewone telefoonaansluitingen, ISDN of analoog, is van 2008 tot 2016 gedaald van 7 miljoen naar minder dan 1 miljoen. Ongeveer 20% hiervan was ISDN, althans op het hoogtepunt. Met zo'n grote daling klinkt het natuurlijk logisch dat een goedkopere infrastructuur wordt aangeboden.

Lees meer »

QR code fraude

QR-code handig maar niet altijd veilig

QR-codes hebben door de pandemie een nogal andere lading gekregen en ze worden zelfs ingezet in plaats van de collectebus. Toch worden ze nog steeds voor hetzelfde doel gebruikt: Het is een code bestaande uit allemaal zwarte en witte vlakjes en je telefoon kan dat ‘lezen’ en er een linkje uithalen. Klinkt vrij onschuldig, maar QR-codes kunnen gevaarlijk zijn.

Lees meer »

Gevaarlijke cocktail van gemak en vertrouwen

Cybercriminelen gaan creatief te werk om geld te plunderen van nietsvermoedende slachtoffers. Een oplichtingstruc die de laatste weken regelmatig wordt gebruikt, is de malafide QR-code. Het gevaar van deze methode is dat je vooraf niet kunt zien welke informatie in een QR-code is verstopt. Daarnaast verschijnen de codes zowel digitaal als offline in communicatie die afkomstig lijkt van betrouwbare partijen, waaronder banken.

Lees meer »

Alle blog's