Wat te doen als je Xbox-account is gehackt
Een e-mail ontvangen waarin staat dat je account is geopend door een onbevoegde partij?
Als dit gebeurt kan ik me voorstellen dat u het even heel benauwd krijgt, vooral als uw financiële informatie aan het account is gekoppeld. Hieronder de stappen wat u kunt doen.
Als u niet meer kunt inloggen op je account
Als je het e-mailadres dat je hebt gebruikt om je Microsoft-account in te stellen nog weet (degene die je gebruikt om je aan te melden bij je Xbox-account), kun je deze zelfstudie overslaan en je wachtwoord nu opnieuw instellen:
-
Ga naar Je wachtwoord opnieuw instellen en voer je e-mailadres in.Je wachtwoord opnieuw instellen
- Vertel ons waar we een beveiligingscode heen kunnen sturen (e-mailadres of telefoonnummer).
- Nadat je je beveiligingscode hebt ontvangen, wordt je gevraagd een nieuw wachtwoord te kiezen en dit twee keer in te voeren. Wachtwoorden moeten minstens 8 tekens lang zijn en een combinatie van hoofdletters en kleine letters, cijfers en symbolen bevatten.
Houd er rekening mee dat je het e-mailadres van je Microsoft-account moet hebben om je wachtwoord opnieuw te kunnen instellen. Als je dit e-mailadres bent vergeten, moet je het herstellen voordat je je wachtwoord opnieuw instelt.
Voor toegang tot je Xbox-account en andere Microsoft-services moet je het e-mailadres en wachtwoord weten waarmee je jouw Microsoft-account hebt ingesteld. Xbox-ondersteuning kan deze informatie niet geven, zelfs niet als je jouw gamertag weet.
Je kunt je wachtwoord ook opnieuw instellen op je Xbox-console
Als je geen toegang hebt tot een van de contactmethoden die aan je account zijn gekoppeld (en dus niet in staat bent om de beveiligingscode te ontvangen die nodig is om je wachtwoord opnieuw in te stellen), raadpleeg je: "Je Microsoft-account online herstellen" hieronder.
Je wachtwoord opnieuw instellen op je Xbox-console
Stap 1: Verifeer je identiteit
- Typ op het scherm Aanmelden op je console je e-mailadres en selecteer vervolgens de knop Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
- Typ de tekens die je op het scherm ziet zodat we weten dat je geen robot bent.
- Het telefoonnummer of alternatieve e-mailadres dat je eerder hebt opgegeven voor beveiligingsredenen, staan op het scherm Laat zien dat jij het bent.
Stap 2: Ontvang een beveiligingscode
- Selecteer op het scherm Laat zien dat jij het bent de beveiligingsgegevens (e-mailadres of telefoonnummer) waar je wilt dat we je code naartoe sturen.
- Controleer je beveiligingscode op je telefoon, e-mailadres of app voor verificatie, en typ die in het veld op het scherm Je telefoon controleren of Je e-mail controleren.
Als je een app voor verificatie gebruikt
- Kies Mijn app voor verificatie gebruiken en selecteer dan Volgende.
- Haal de verificatiecode op in de app en typ dan de code in het veld op de console.
Als je verificatie in twee stappen gebruikt
Stap 3: Maak een nieuw wachtwoord
- Typ je nieuwe wachtwoord op het scherm Een wachtwoord kiezen.
- Typ hetzelfde wachtwoord opnieuw op het scherm Nog een keer ter controle.
Contact met Xbox ondersteuning
Als geen van deze opties voor u werkt, of als er aankopen zijn gedaan en u weet dat u en anderen, zoals familie of vrienden met toegang tot uw account, deze niet hebben gedaan, moet u rechtstreeks contact opnemen met Microsoft via Xbox-ondersteuning . Zorg ervoor dat je wat informatie bij de hand hebt, zoals het e-mailadres en telefoonnummer van het account, en je console/apparaat-ID en serienummer, die je op je console kunt vinden.