Valse mails Bol.com en Mediamarkt massaal in omloop, pas dus op!

Gepubliceerd op 3 oktober 2018 om 11:21
Bol.com en Mediamarkt Nepmails

Veel nep mails in omloop van Bol.com en Mediamarkt

Er zijn verschillende mails in omloop zoals een win actie van Media markt de zogenaamde "happybox witactie" of in de mail van Bol.com kun je een "cadeaukaart winnen t.w.v. €500,-" er zijn ook nog mails in omloop van bol.com waarbij de webwinkel betreurt dat je zogenaamd een slechte ervaring hebt gehad. Als verontschuldiging kan je een geschenk claimen door op de link in het bericht te klikken. Doe dit niet! Deze actie is niet van bol.com en voor je het weet zit je vast aan een duur abonnement.

Als je op de link in de berichten klikt, kom je uit bij een enquête die je moet invullen. Als je dit hebt gedaan, kom je uit bij een lijst met populaire producten. Hier kan je onder andere kiezen tussen een iphone Xs en een Samsung Galaxy S9. Dit is maar een van de vele voorbeelden van allerlei trucks om je in de val te lokken. 

Als je de gewoonte neemt om NIET op linkjes te klikken in mails maar rechtstreeks naar de desbetreffende pagina te gaan ben je al een heel eind, vind je daar niets van deze actie, dan weet je genoeg. Het webadres van Bol.com is altijd, Https://www.bol.com/... en van Mediamarkt altijd, Https://www.mediamarkt.nl/...

Nep foto's

Mocht je nog twijfelen over de eerlijkheid van de winactie, dan kan je onderaan de pagina de reacties van verschillende mensen lezen. Deze mensen vertellen enthousiast over hun gewonnen prijs, maar als je deze personen opzoekt op internet, zie je dat ze helemaal niet bestaan. De foto's zijn van internet gehaald en de namen zijn verzonnen.

Duur abonnement

Als je een van de prijzen kiest, kom je op de desbetreffende pagina terecht. Hier wordt er om je persoonlijke gegevens gevraagd en wordt het gekozen product voor een paar euro aangeboden. Als je echter naar beneden scrolt, zie je dat je eigenlijk voor € 65 tot € 75 euro een dure abonnementsdienst voor een streaming service koopt. Dat kan dus snel een hoop geld gaan kosten

Advies

Als je niet goed oplet, ben je dus heel snel veel geld kwijt. Als een winactie te mooi lijkt om waar te zijn, is die dat vaak ook. Bol.com gaat helaas géén peperdure telefoons weggeven omdat jij eventueel een slechte ervaring hebt gehad met de webwinkel. Wees dus verstandig en gooi het bericht gelijk weg.

Enkele voorbeelden van zulke mails